Gå till innehåll
Värnamo Bouleklubb
Värnamo Bouleklubb

Publicerad: 2026-05-28

Senast uppdaterad: 2026-05-28

Författare: Kurt Svensson

Styrelsen informerar

Lite information om vad som händer på klubben!

Först ska vi informera om att det blir en JUBILEUMSFEST den 15 augusti!

Det är vår bouleklubb som fyller 20 år. Klubben bildades av ett gäng entusiaster 2006, och det tycker vi är värt att fira med en fest!

Boka in den dagen redan nu! Mer info kommer senare!

Det var ett styrelsemöte 27/5, och här är ett litet utdrag från det:

Stefan har tidigare meddelat att han avgår som fastighetsansvarig, och vill att det ska meddelas medlemmarna. Styrelsen tar över ansvaret tillsvidare.

En syrenhäck ska planteras vid grusslänten mot containern, för att eliminera snubbelrisk i backen. Dessutom är det ju ett bra vindskydd och luktar gott!

Vi kommer att införskaffa någon ny luftvärmepump till boulehallen, efter att vi sökt och fått ett bidrag beviljat från Nominit.

I förslagslådan fanns det önskemål om våra tävlingar. Det framkom att flera önskade att vi lottar ihop lagen vid våra tävlingar, för mer jämställda lag. Det är många som inte har någon given medspelare, utan anmäler sig som singel, större möjlighet för alla att delta! Vi tar till oss det, och kommer att införa det, men redan nu den 9/6 kan alla singlar skriva upp sig så lottar vi ihop er!

Det är svagt intresse för teknikträning på torsdagskvällarna! Träningen börjar kl 17.30, och vi kommer att inrikta oss mer på träning av skytte och precision under den första delen av kvällen, avslutar med några omgångar spel!

Alla är välkomna, vi behöver alla få lite extra träning!

Likaså med söndagsboulen. Då är det "20:an" som spelas, en trevlig spelform där lagen lottas, man satsar 20:- som sedan delas ut till de som lyckats bäst under eftermiddagen . Vi behöver fler deltagare då och vi börjar kl 16.00. Välkomna!

Under Juni tränar vi som vanligt utomhus, men från onsdagen 1 Juli kl 9.00, blir det bara spel på onsdagarna, och på måndag den 3 augusti återgår vi till normala träningstider.

Sköt om er i värmen, hälsningar styrelsen!

En bild